روز مهندسی با حضور مسئولین، همیاران علمی و دانشجویان دانشگاه برگزار شد
مراسم گرامیداشت مقام حکیم فرزانه، خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی روز سه شنبه هشتم اسفند ماه 1402 دانشگاه برگزارشد.
مراسم گرامیداشت مقام حکیم فرزانه، خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی روز سه شنبه هشتم اسفند ماه 1402 دانشگاه برگزارشد.
 
در این مراسم دکتر شاهانی، رئیس دانشگاه، ضمن خیرمقدم به میهمانان و تبریک روز مهندسی اظهار نمود: بحث امید، امید به حضور حضرت مهدی می‌باشد، کلیه ادیان آسمانی وعده ظهور منجی را داده‌اند. دنیایی که پر از ظلم، فساد و ستم می‌باشد در این دنیا امید و انتظار به ظهور حضرت است که آدم‌ها را می‌تواند سر پا نگه دارد.
ایشان گفت: خواجه نصیرالدین طوسی یکی از بزرگترین چهره های علمی جهان بوده است.
شاهانی ادامه داد: مهندس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ خوب فکر کند، منطق و استقلال داشته باشد، قدرت تحلیل مسائل را داشته باشد و خلاق باشد. در واقع مهندس باید کارهای نشدنی را شدنی کند.
 
رئیس دانشگاه گفت: علم اقتدار آفرین است، اقتدار ضامن استقلال است و ضامن استقلال علم می‌باشد. توسعه علم، امنیت می‌خواهد، امنیت در گرو مشارکت مردم در نظام مردم سالاری دینی است.
ایشان در پایان به دانشجویان گفت: عزیزانم انتخابات نزدیک است، اگر کشور خودتان را دوست دارید در انتخابات شرکت کنید.
در ادامه مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشکاه، حجةالاسلام والمسلمین طهماسبی با تبریک روز مهندسی بیان نمود: فرصت‌های ویژه‌ای در زندگی وجود دارد که باید خود را در معرض این فرصت‌ها قرار دهیم ماه شعبان و رمضان، ایام ویژه‌ای است که باید از آنها استفاده کرد که عبادت و روزه‌داری در این ماه بسیار توصیه شده است در واقع این ماه رسیدگی به خود می‌باشد تا حس آرامش، امنیت و لذت را داشته باشیم.
طهماسبی گفت: مهندس یعنی چه؟ مهندس کسی است که علوم را یاد می‌گیرد و آن را به نیازهای زندگی بشری تبدیل میکند در واقع نیازهای بشری را از طریق علم به یک وسیله، فرایند و یا سازگار تبدیل می‌کند.
 
 
ایشان بیان کرد: انسان ابعاد متعددی دارد که اگر این ابعاد رشد نکند به سعادت مطلوب نمی رسد. خواجه نصیرالدین طوسی نمونه بارز جمع کردن همه ابعاد مادی و معنوی انسان است. خواجه نصیرالدین طوسی جامع علم و فن، جامع معنویت و معرفت و سیاست و اجتماع بود.
‎مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ادامه داد: دانشگاه باید دانشجو را علاوه بر بعد علمی در بعد معنوی و در جهت اجتماعی نیز تربیت نماید. لذا روز مهندس را الگویی از زندگی خواجه نصیر قرار دهیم.
در ادامه نیز از استادان پیشکسوت دانشگاه دکتر علی غفاری و دکتر علی اصغر جعفری به پاس سالها تلاش و جهد علمی تقدیر و تشکر به عمل آمد.
همچنین مراسم روز مهندسی با برنامه ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی و انجمن‌های علمی و کانون‌های فعال ادامه پیدا کرد و جشن باشکوهی برگزار شد.
 
 
 
 
 
تاریخ:
1402/12/09
تعداد بازدید:
4561
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت