اختتامیه دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی مواد و متالورژی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دوازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی مواد و متالورژی که توسط انجمن مهندسی متالورژی و با همکاری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی طی دو روز برگزار شد، امروز 8 آذرماه به ایستگاه پایانی خود رسید.

در این کنفرانس علاوه بر ارائه 150 مقاله به صورت شفاهی و 350 مقاله به صورت پوستری، 7 پنل تخصصی با موضوعات «مواد در صنعت خودرو»، «مواد الکترونی (متریونیک)» ، «ساخت افزودنی در حوزه پزشکی»، «بومی سازی مواد فلزی و غیرفلزی»، «معدن و استخراج فلزات»، «مواد دریایی» و «ساخت افزودنی در صنعت نیروگاهی»، با حضور اساتید دانشگاه و صنعت برگزار شد.

در ابتدای مراسم اختتامیه، دکتر خدایی دبیر اجرایی این کنفرانس ضمن قدردانی از کادر اجرایی این مراسم از هرگونه کاستی و ناهماهنگی عذرخواهی نمود و گفت:«بعد از گذار از کرونا، چند سالی بود که برنامه‌ای بدین شکل نداشتیم اما همه تلاشمان را کردیم که به بهترین نحو آن را به سرانجام برسانیم. در ادامه از رهنمودهای دکتر نیلی که بخش پوستر الکترونیکی را پیشنهاد کردند قدردانی میکنیم.»

خدایی همچنین درباره برگزاری پنل‌های تخصصی نیز اظهار کرد:«سعی کردیم با طرح موضوعات متنوع، به برگزاری پربار این پنل‌ها کمک کنیم. امیدواریم دانشجویان بهره کافی را برده باشند و این کنفرانس پس از وقفه طولانی سالیان قبل، با آغازی دوباره همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهد.»

در ادامه مراسم، آقایان دکتر نیلی، صادق زاده، خدایی و خرسند به عنوان هیأت رونمایی با حضور روی صحنه از سردیس دکتر «امیرحسین کوکبی» استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف به عنوان چهره‌ی برجسته مهندسی مواد در سال 1402 رونمایی کردند.

این استاد برجسته با حضور روی صحنه، برگزارکنندگان کنفرانس‌ها را از تمرکز صرف بر حوزه مواد و متالورژی بر حذر داشت و گفت: ما میتوانیم در حوزه‌های متنوعی مثل سرامیک، پلیمر و... و با اختصاص دادن سالن‌های پرتعداد، کنفرانس‌های متعددی را برگزار کنیم.

دکتر کوکبی در ادامه، ارتباط ضعیف صنعت با دانشگاه را یک مشکل دو سویه دانست و گفت: دانشگاه هنگام تخصیص امتیاز به اساتید در جهت ارتقای رتبه آنها، بخش زیادی از این امتیازها را به مقاله‌های چاپ شده در ژورنال‌های معتبر اختصاص میدهد. این در حالی است که کمتر امتیازی به استادی که پروژه‌هایی را در ارتباط با صنعت کار کرده و یا خط تولیدی را راه انداخته تعلق میگیرد. این امر باعث عدم استقبال اساتید از مشارکت در پروژها‌ی صنعتی شده است.

 

در بخش بعدی این مراسم از دبیران کنفرانس، آقایان دکتر«شهرام رایگان» دبیر کنفرانس، «حمید خرسند» دبیر علمی و «مهدی خدایی» دبیر اجرایی تقدیر به عمل آمد.

همچنین سه پیشکسوت ساخت افزودنی، آقای دکتر جمال زمانی (دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی)، دکتر درویش (شرکت بدر سیستم)، آقای دکتر رحمتی (دانشگاه آزاد علوم تحقیقات) مورد تجلیل قرار گرفتند و از سردیس این پیشکسوتان نیز رونمایی شد.

بعد از تجلیل از پیشکسوتان، نوبت به تقدیر از اعضای هیأت علمی فعال در ساخت افزودنی رسید‌؛ بر این اساس از آقایان دکتر محمود اعظمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر بدرسمای دانشگاه صنعتی اصفهان، امیر مسعود رضادوست پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، سیدرضا شجاع رضوی (دانشگاه مالک اشتر)، احسان فروزمهر (دانشگاه صنعتی اصفهان) تقدیر شد.

 

گفتنی است انتخاب چهره های جوان برتر در حوزه ی ساخت افزودنی با صلاحدید کمیته علمی و به دلیل واصل نشدن رزومه های قوی رقابتی برگزار نشد و امید است سال دیگر با افزایش کیفی و کمی رزومه های دریافتی اجرا گردد.

 

تقدیر از برگزیدگان مسابقه دانشجویی پرینت سه بعدی AM2C، بخش دیگری از مراسم اختتامیه بود که در این بخش، تیم APS متشکل از صادق احمدی (کارشناسی مواد دانشگاه صنعتی خواجه نصیر‌الدین طوسی( و پویا علیزاده (دکتری مکانیک دانشگاه تهران) رتبه نخست را کسب کرد.

مقام دوم این بخش نیز به تیم درنا متشکل ازسید حسین علوی (کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار دانشگاه اصفهان)، آمین تقدیر (کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار دانشگاه علم و صنعت) و احمد تقدیر (کارشناسی ارشد مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان) رسید.

تیم 3Dium متشکل از سپنتا موحدی (کارشناسی مواد دانشگاه امیرکبیر)، علی صمدیان (کارشناسی مواد امیرکبیر) و امیرعباس غندالی (کارشناسی مکانیک علم و صنعت) نیز حائز رتبه سوم شد.

گفتنی است در این کنفرانس از تعداد 580 مقاله واصله، 500 مقاله مورد پذرش قرار گرفت که تعداد 150 مقاله به صورت‌ شفاهی و 350 مقاله به صورت‌ پوستری به وسیله استندهای الکترونیکی ارایه شد. مقالات شفاهی و پوستری برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

در پایان مراسم آقایان دکتر نیلی و صادق زاده با حضور روی صحنه از حامیان مالی این رویداد تقدیر و تشکر کردند.

تاریخ:
1402/09/11
تعداد بازدید:
1891
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:8
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.