همایش بزرگ غزه نماد مقاومت و بیداری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ همایش بزرگ غزه نماد مقاومت و بیداری در روز دوشنبه  1402/08/08  با حضـور سفـیر کشـور یمـن، نمــایندگان جهـاد اسلامی، جنبش حمــاس و حضورتعدادی از شخصیت های سیاسی و دانشجویان داخلی و خارجی با استقبالی کم نظیر برگزار گردید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دانشگاه‌ها در همایش غزه، نماد مقاومت و بیداری گفت: همایش غزه، نماد مقاومت و بیداری که توسط دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، از جنس اقدامات ضد صهیونیستی است که در دانشگاه‌های آمریکا و کانادا در حال انجام است .

حجةالاسلام و المسلمین مصطفی رستمی اظهار کرد: از عزیزانمان در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تشکر می کنم که این جلسه را ترتیب دادند. آنچه که حرکت انسان در طول تاریخ، انسان را به وعده موعود می رساند، نقطه غلبه حق بر باطل در تمام جوانب است. در فرمایشات مقام معظم رهبری آمده که ما داریم به نقطه ای می رسیم که از بعثت پیامبر تاکنون سابقه نداشته است. ایشان در دیدار با دانشجویان در اربعین حسینی بیان کردند قله‌ای که ما در آستانه آن هستیم، حاکمیت عقل، عدل و وعده حق بر باطل است.

وی ادامه داد: با وجود رهبران بزرگی چون امیرالمؤمنین، شرایط جامعه، رسیدن پیامبران به آمال و آرزوهایشان را نمی داد هرچند به تکلیفشان عمل کردند. اما داریم به نقطه‌ای چشم می دوزیم که تمام آرزوهای انباشته تاریخ قرار است محقق شود.

حجةالاسلام والمسلمین رستمی افزود: جهان امروز که در آن فساد ظاهر و آشکار است، انسان میگوید خدایا خودت ولی خود را بفرست تا این فساد از بین برود. حق و باطل از آفرینش حضرت آدم تا آخر نزاع دارند. البته در زمان فتنه‌ها به دلیل امتزاج باطل با مقداری از حق به طور کامل محقق نمیشود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه شاید بیراهه نباشد اگر بگوییم ستم، فساد و خروج از دایره انسانیت که در این روزهای غزه شاهد هستیم، تاکنون اینگونه نبوده است، خاطرنشان کرد: تا کنون هیتلرها و چنگیزها انسان‌های زیادی را بدون جرم کشته‌اند، ولی تفاوت امروز این است که امروزه جنایت‌ها در معرض دید تمام انسان ها است. علاوه بر تمام جریانات رسانه‌ای دروغی که استکبار در حال انجام دادن است.

وی با اشاره به جنگ جهانی دوم گفت: آمریکایی‌‌ها با اتمام جنگ، به یک شهر صنعتی آلمان که بعد از جنگ تسلیم شده بود، بمب اتم زدند تا آلمان را ویران کنند. اما امروزه کدام آلمانی از این جنایت میگوید؟ آمریکایی‌ها نیز همچنان از آن زمان با ژست انسان دوستانه میگویند.

حجة الاسلام والمسلمین رستمی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها تاکنون جنایات فراوانی انجام داده‌اند، اما امروز شاهد غلبه رفتار شیطانی بر تصمیم‌ ها هستیم. ولی با این وجود در این عصر بمباران رسانه‌ای می بینیم که تجماعت بینظیری در نقاط مختلف رخ می دهد. به نقطه‌ای رسیده‌ایم که جنایتکاران با وقاحت جنایت می‌کنند. نتانیاهو اخیراً گفت ارتش ما با اخلاق ترین ارتش دنیا است. این قدر وقاحت!

وی با اشاره به جنایت‌های در حال انجام در غزه خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها بیمارستان را بمباران کردند، بیش از نیمی از کودکان غزه در مقابل چشمان ناظر به شهادت رسیده‌اند. در غزه، به طور متوسط روزی 200 کودک به شهادت می رسند.

در همان حین کودک کشی، رئیس جمهوری آمریکا و انگلیس میروند. این صحنه، صحنه مواجه آشکار حق و باطل است. این جنگ، جنگ آخرالزمانی، تمدنی و جنگ تعیین سرنوشت دنیا ست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: می بینیم که امروز، یک گروه کوچک که تا چند سال با سنگ می‌جنگیدند، قدرتمند شده است و رژیم صهیونیستی با وقاحت در حال کشتار مردم است. عزیزان؛ این نشانه ها علیرغم این غم بزرگ خوب است. ولی این حقیقت وجود دارد که درست است این کف‌های روی آب، برای خودشان جولان می دهند، ولی باطل رفتنی است.

وی با تاکید بر اینکه تمدن غرب در حال افول است، گفت: با وجود صف بندی موجود که ماشین، ابزار، تکنولوژی کنونی در مقابل ایمان، فطرت، ارزش‌های انسانی دارد، نتیجه این میشود که این صف بندی با غلبه حق پایان خواهد یافت.

حجة الاسلام والمسلمین رستمی عنوان کرد: اسرائیل امروز با تمام امکاناتی که دارد، از درون توان مدیریت جنگ ندارد و مدیریت میدان جنگ با آمریکایی‌‌ها است، آوارگان صهیونیست نیز توسط انگلیس و آلمان مدیریت میشوند. پس اسرائیل فروپاشیده شده است.

اتفاقاتی که در دانشگاه‌های هاروارد، اوکلاهاما و دانشگاه‌های کانادا در حال رخ دادن است از جنس این رویداد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است. بر این اساس این بیداری‌ها نشان از آن دارد که ثمره دادن‌ها نزدیک است.

وی در پایان اظهار کرد: برترین صلوات نثار امام شهیدان و تمام شهدای این روزهای لبنان و فلسطین باد و از خدا میخواهیم این روزها را به ظهور امام عصر متصل بفرماید.

نامگذاری بهترین سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به نام "غزه"

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اظهار کرد: همایش غزه، نماد مقاومت و بیداری را برای ادای دین به مسلمانان برگزار کردیم و از این پس اسم بهترین سالن آمفی تئاتر دانشگاه به نام غزه خواهد بود.

دکتر امیررضا شاهانی در همایش "غزه، نماد مقاومت و بیداری" ضمن خوشامد گویی به میهمانان ایرانی و خارجی حاضر در مراسم اظهار کرد:

الحمدالله خدا به ما توفیق داد در این ایامی که دلها به سبب ظلم‌هایی که در غزه در حال وقوع است به هم تزدیکتر شده، این همایش را برگزار کنیم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام ادامه داد: بنا بر فرمایش رسول اکرم(صلی الله علیه و آله)، هرکس صبح کند و اهتمام به امور مسلمانان نکند، مسلمان نیست. همچنین، اگر مردی فریاد بزند و مسلمان به داد او نرسد، مسلمان نیست. این شب ها می بینیم که مردم مظلوم غزه در حال قتل عام شدن هستند. دل انسان با دیدن این جنایت‌‌ها علیه مردم مظلوم غزه می لرزد. ما دوست نداریم جز انسان‌هایی باشیم که به امور مسلمانان کاری نداشته باشیم.

 

پس این همایش را برای ادای دین برگزار کردیم.

دکتر شاهانی با بیان اینکه متاسفانه عالم استکبار با این جنایات همکاری و همراهی می کند، افزود: حتی مجامع بین‌المللی مثل سازمان ملل هم حمایت و همکاری می کنند. هدف ما از برگزاری این همایش این بود که نشان دهیم برای دانشگاه مهم است که در مقابل ظلم بایستد و از مظلوم دفاع کند. رسالت دانشگاه‌ها در تمام دنیا حمایت از هم نوع است، پس چه کاری مهم تر از این برای ما وجود دارد. پس دانشگاه باید وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد‌. اساتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی هم به دبیر کل سازمان ملل، یونسکو و سازمان بهداشت جهانی نامه‌ای دادند و از مردم غزه دادخواهی کردیم.

رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: بنده به همراه روسای دانشگاه‌های دنیا هم در نامه‌ای دیگر به این سازمان‌ها نامه‌ای جداگانه دادیم و می بینیم که دانشگاه‌های دنیا هم در برابر این فجایع به پا ایستاده‌اند.

وی در پایان اعلام کرد: از این پس بهترین سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی واقع در پردیس مهندسی ملاصدرا به نام "غزه" نامگذاری میشود.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی: طوفان الاقصی تمام ارکان خانه سست و عنکبوتی رژیم صهیونیستی را در نوردید

علا الدین بروجردی نماینده مجلس، پیام علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی را در این نشست قرائت کرد.

 
 

متن سخنرانی ولایتی در این همایش بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد (ص) و آله طیبین و صحبه المنتجبین
قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ (توبه/19)
حضار ارجمند؛
از اینکه دعوت جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته‌اید و در همایش مهم و اضطراری «غزه، نماد پیروزی و مقاومت»، شرکت فرمودید از طرف خود و مجمع جهانی بیداری اسلامی قدردانی می‌نمایم و امیدوارم که این نشست گامی مؤثر در جهت پیشبرد اهداف مقاومت اسلامی در فلسطین اشغالی و تسریع روند آزادی قدس شریف از اشغال باشد.ان شاالله
هم‌فکری و تبادل نظر میان اندیشمندان، متفکران، علما و رهبران مقاومت اسلامی رویه ارزشمندی است که برگزاری آن به ویژه در برهه‌های حساس و خطیر همانند آنچه که امروز در آن قرار داریم، قطعاً مفیدتر و ضروری‌تر است.
مستحضر هستید که منطقه غرب آسیا و جهان اسلام در مقطع کنونی در وضعیت حساسی قرار دارد و نبرد بی‌سابقه و استراتژیک گروه‌های مقاومت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی در حال اجراست، برگ درخشان و پرافتخار دیگری بر مبارزات ملت فلسطین افزوده است.
قضایای فلسطین اشغالی امروز دو وضعیت متضاد دارد؛ از یک سو شاهد درخشش اقتدار و قدرت گروه‌های مقاومت فلسطینی و از سوی دیگر نسل‌کشی رژیم فاشیستی و کودک کش صهیونیستی در آنجا هستیم.
طوفان الاقصی که تمام ارکان و شاکله‌های تشکیل‌دهنده‌ی خانه‌ی سست و عنکبوتی رژیم تروریستی صهیونیستی را در نوردیده و صدمات غیرقابل ترمیم به آن وارد کرده است، نشانه عزت، اقتدار و ایستادگی در مقابل رژیم جنایتکاری است که در 75 سال گذشته از هرگونه جنایت و کشتار علیه ملت فلسطین دریغ نکرده است؛ این، دست قدرت خداوند قاهر و قادر مطلق است که از آستین ملت فلسطین بیرون آمده و موجودیت رژیم شرور و اشغالگر صهیونیستی را که مهم‌ترین پروژه نظام سلطه و استکبار در قلب جهان اسلام است، در تنگنای راهبردی قرار داده است.
رخدادهای امروز در سرزمین‌های اشغالی قطعاً از طول عمر رژیم اشغالگر قدس به طور قابل توجهی خواهد کاست و فروپاشی آن را نزدیک‌تر خواهد کرد.
لازم می‌دانم به یک نکته مهم در خصوص حوادثی که در فلسطین جریان دارد و رژیم جنایتکار صهیونیستی در صدد وارونه جلوه دادن آن است، اشاره‌ای داشته باشم؛ به همان اندازه که نبرد گروه‌های مبارز فلسطینی برای دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی قانونی و مبتنی بر قواعد شناخته شده‌ی حقوق بین‌الملل است، اقدامات رژیم نژادپرست صهیونیستی در غزه که همه از ابعاد آن مطلع هستید، کاملاً مخالف با قواعد حقوق بشر و مصداق بارز نسل‌کشی است.
آنچه رژیم‌صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود، فراتر از جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. در طول تاریخ و در تمام جنگ‌های بزرگ و کوچکی که رخ داده است، مشابه چنین جنایاتی را که صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان، مجروحان، مناطق مسکونی، مراکز درمانی، اماکن مذهبی، مدارس و زیرساخت‌های ارتباطی و انتقال آب، برق و انرژی مرتکب می‌شوند، هیچگاه شاهد نبوده‌ایم.
بنابراین براساس تعالیم اسلامی و قرآنی و مقررات شناخته‌شده‌ی بین‌المللی تا زمانی که اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها به بهانه‌های مختلف و در اشکال و سطوح گوناگون در سرزمین‌های اشغالی علیه ملت فلسطین ادامه داشته باشد، «دفاع مشروع» و بازدارنده هم به‌عنوان یک «حق» مسلم، قطعی و شناخته شده، همچنان برای فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت محفوظ خواهد ماند و جمهوری اسلامی ایران هم از آن حمایت همه‌جانبه خواهد کرد.
خواهران و برادران مجاهد؛
نسل‌کشی در غزه، بدون حمایت آمریکا و دولت‌های اروپایی، حتی یک روز هم دوام نمی‌آورد. آمریکا «مشوق و شریک اصلی» جنایاتی است که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند. بدون حمایت آمریکا، موجودیتی به نام رژیم‌صهیونیستی بیش از چند هفته قابل دوام نخواهد بود؛ حمایت‌های بی‌دریغ سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای، مالی و همچنین کمک‌های نظامی، امنیتی و دفاعی آمریکا «عامل اصلی» حیات رژیم صهیونیستی و روشن ماندن موتور کشتار و جنایات شنیع اشغالگران در نوار غزه و کل سرزمین‌های اشغالی است.
آمریکا، اروپا، شورای امنیت و همچنین سایر سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری که هر کدام با رویکردهایی خاص اعم از حمایت، شراکت، جانبداری و انفعال، در جنایات و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه نقش دارند، باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشند. اینکه سازمان‌های بین‌المللی از نسل‌کشی در غزه و بمباران غیرنظامیان به خصوص کودکان و زنان تنها به صدور بیانیههای بی‌اثر و ابراز ناراحتی بسنده کنند، قابل پذیرش نیست و فلسفه وجودی آن‌ها را بیش‌ازپیش زیر سئوال می‌برد.
کشتار فجیع مردم غیرنظامی غزه سه پیام مهم و جدی دارد:
اول اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ قید و بندی پایبند نیست و با خوی پلید خود به هیچ کسی رحم نمی‌کند، فرقی نمی‌کند فلسطینی باشد یا هر ملیت دیگر.
دوم دستگاه محاسباتی رژیم صهیونیستی به‌شدت از کار افتاده و با بن‌بست راهبردی در عرصه تصمیم‌سازی و عملیات مواجه شده است.
و سوم بمباران کودکان و بیمارستان‌ها نشانه قدرت نیست بلکه نشانه ضعف است؛

حضار ارجمند؛
مسأله فلسطین، تنها مسأله یک ملت یا یک منطقه یا مسلمانان نیست، بلکه مسأله بشریت از همه ملیت‌ها و ادیان الهی است؛ همه باید به رسالت انسانی و تکالیف دینی خود در قبال آن عمل نمایند. هیچ دینی نسل‌کشی و کشتار بشریت و هتک حرمت ملتی را که تنها از حق خود دفاع می‌کند، برنمی‌تابد و در مقابل آن سکوت نمی‌کند. لذا از تمامی مسلمانان، مردم آزادی خواه و عدالت جوی جهان می خواهم با حضور میلیونی خود در خیابان ها و محکومیت اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی بر زورگویان و قلدران حامی این رژیم کودک کُش فشار آورند تا هرچه سریعتر عملیات بمباران که خارج از همه ی قواعد و قوانین بین المللی است متوقف گردد و از دولت های اسلامی، رهبران، علما و نخبگان می خواهیم با حمایت های معنوی و مادی خود در حمایت و پشتیبانی همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین خصوصا مردم سرو قامت غزه از هیچ کوششی دریغ نورزند.
رژیم صهیونیستی که از پشتیبانی همه‌جانبه آمریکا و دولت‌های غربی برخوردار است، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عامل ناامنی و خشونت و تروریسم در منطقه و جهان اسلام است. بی‌تفاوتی بشریت و دولت‌های جهان نسبت به این عامل فتنه‌انگیز و بحران‌آفرین و موتور کشتار، قطعاً صلح و امنیت بین‌الملل را به خطر می‌اندازد. لذا از کلیه حقوقدانان، انجمن های مردم نهاد حقوق بشری و تشکل های مردمی می خواهم با تطبیق جنایات رژیم صهیونیستی بر حقوق اولیه ی انسانی مردم غزه و با محکومیت جنایات واقع شده در غزه به نقش و مسئولیت حرفه ای خود عمل نموده، افکار عمومی مردم دنیا را نسبت به این جنایات و معیارهای دوگانه روشن نماید و از طریق مجامع حقوقی و دیپلماتیک نسبت به احقاق حقوق انسانی مردم مظلوم غزه اقدامات فراگیر به انجام رساند.
در پایان ضروری ‌می‌دانم به دو نکته مهم اشاره کنم:
یک؛ تحمل مسلمانان و گروه‌های مقاومت اسلامی به سر آمده لذا به رژیم صهیونیستی هشدار داده می‌شود هرچه سریع‌تر نسل‌کشی در غزه را متوقف نماید و دست از خشونت و کشتار ملت فلسطین بردارد. همچنین رفع کامل محاصره غزه، باز شدن گذرگاه رفع برای ارسال کمک های بشر دوستانه خصوصا دارو، آب، غذا، توقف هرچه سریعتر بمباران های غیر انسانی و به خاک و خون کشیدن کودکان، زنان، سالخوردگان و بی گناهان مورد تاکید است. همان‌طور که فلسطینیان برای دفاع از خود و مقابله با ظلم و کودک‌کشی از کسی اجازه نمی‌گیرند، اجزای مختلف جبهه مقاومت اسلامی در منطقه هم، براساس شرایط و مقتضیات جاری تصمیم گرفته و عمل می‌کنند. بنابراین رژیم صهیونیستی و آمریکا مسئول هرگونه گسترش احتمالی تنش و درگیری در منطقه هستند و از اینک باید در قبال آن پاسخگو باشند.
دو؛ شواهد تاریخی و تجربه بیش از 75 سال تحولات سیاسی، امنیتی و میدانی در فلسطین اشغالی به‌طور قطع نشان می‌دهد که بدون مبارزه قاطع و پاسخ دندان شکن، حق «تعیین سرنوشت» به دست نمی‌آید و حتی «حق حیات» هم از بین می‌رود.
نظام بین‌الملل بداند به رسمیت نشناختن مقاومت اسلامی و فعالیت‌ها و اقدامات بازدارنده آن‌ها در مقابل اشغالگران منجر به وضعیتی بدتر می‌شود که دامنه آن می‌تواند کل منطقه و جهان را فرابگیرد.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

قدومی نماینده جنبش حماس در ایران نیز اظهار کرد: ما باید مقاومت کنیم و ثابت قدم باشیم تا طوفان‌الاقصی را به بهار پیروزی فلسطین متصل کنیم.

 

قدومی در همایش "غزه، نماد مقاومت و بیداری" که عصر امروز در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، گفت: پیش بینی اینکه این طوفان، به کجا میرسد را فقط خدا میداند. قبل از اتفاقات طوفان الاقصی، مردم ما در غزه در اثر کمبودها به شهادت می‌رسیدند.

غافلگیر کردن، مسئله ساده ای نبود که برای صهیونیست‌ها اتفاق افتاد. تنها مردمی که تحت اشغال هستند، فلسطینی‌ها هستند.

وی اضافه کرد: ما الان فقط باید کمی منتظر باشیم و صبر کنیم، پیروزی نزدیک است. مردم ما ثابت قدم هستند و در وطن خود می مانند. الان، حرف ما در مقاومت است، ان شاءالله پیروزیم و ان شاءالله طوفان الاقصی به پیروزی کل فلسطین منتج خواهد شد.

دکتر ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در جمهوری اسلامی نیز در همایش "غزه، نماد مقاومت و بیداری" با تشکر ویژه از جمهوری اسلامی ایران بابت برگزاری چنین مجالسی، به ویژه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که این همایش را برگزار کرد گفت: بر تمام دانشگاه‌ها و دانشجویان واجب است راه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را ادامه دهند، همانطور که می دانید، پیام اصلی دانشگاه این است که میتواند پادگان علمی باشد.

 

دیلمی افزود: غرب و آمریکا میخواهد دانشگاه ها را به حدی نگه دارد که خودش انتظار دارد، نه دانشجویی که با فکر و بصیرت باشد، ما با برادرانمان در غزه و فلسطین ابراز همدردی داریم.

نباید در برابر این نسل کشی و حماسه ای که مقاومت در 7 اکتبر رقم زد، ساده بایستیم.

وی ادامه داد: فراموش نکنید مجاهد فلسطینی، عنصر اسرائیلی را از درون تانک ها به عقب رانده است. بعد از اینکه غرب کافر و آمریکا دید که اسرائیل در آستانه فروپاشی است، به کمک اسرائیل آمد، قبل از اینکه ما این جنگ را علیه مردم فلسطین بدانیم، باید بدانیم این جنگ، جنگ کفر و اسلام است.

سفیر یمن در ایران خاطرنشان کرد: ادبیات انقلاب و انقلابی گری، جنگی است که امام مطرح کردند و امروز باید در دهان تمام دانشجویان و امت حزب الله باشد، امام پیش از 40 سال قبل مطرح کردند ولی امروز میبینیم که کلام امام محقق شده است، نسبت به مردم یمن، مشاهده می کنید که مردم یمن روزانه در تظاهرات گسترده علیه رژیم صهیونیست و در حمایت از مردم فلسطین هستند و کمک های مردمی را به دست مردم فلسطین رسانده اند، ما مردم یمن در کنار مردم فلسطین ایستاده ایم و هر کمکی که بتوانیم، انجام میدهیم، امروز مسئولیت ما در محور مقاومت افزایش پیدا کرده و مسئولیت ما شدت و قوت بیشتری دارد.

دیلمی افزود: متاسفانه شاهد هستیم باقی کشورهای عرب فلسطین را رها کرده اند و مسلمانان مسئولیتی که به عهده شان بود را رها نموده اند.

ما به مسلمانان در سراسر جهان می گوییم که حداقل کارشان این است که شعار دهند، ما امروز میتوانیم محصولات آمریکایی و غربی را خرید نکنیم و اگر کسی از محصولات آمریکایی و صهیونیست خرید کند، قطعا در خون شهدا شریک است.

وی در پایان گفت: به هر میزان که میتوانیم، باید در کنار مردم مظلوم غزه بایستیم و به آنها کمک کنیم. این دین و مسئولیتی که است که دائما از جنایت صهیونیست بر حماس بگوییم، زمین مردم فلسطین مورد اشغال واقع شده و فلسطینی‌ها برای هجوم به صهیونیست نیاز به هیچ اجازه ای نداشتند.

کریمخانی تحلیلگر ارشد منطقه و جبهه مقاومت اظهار کرد: طوفان الاقصی چنان شکستی برای رژیم صهیونیستی رقم زد که کسی نمی تواند این شکست را کتمان کند و این دستاورد مقاومت است.

 

کریمخانی در همایش " غزه، نماد مقاومت و بیداری" گفت: از خلقت بشر تا امروز شاهد تقابل جبهه حق بر باطل بوده‌ایم، تشخیص این دو جبهه سخت نیست، امروز در غزه شاهد جنگ حق علیه باطل هستیم.

وی راجع به چرایی آغاز جنگ غزه گفت: آنچه که حماس و مقاومت در برابر اسرائیل انجام داده، واکنشی علیه مردم مظلوم فلسطین بود، طی یک سال گذشته شاهد اقداماتی در سرزمین اشغالی بودیم که قابل تحمل نبود، به عنوان مثال، بی‌احترامی‌های متعدد صهیونیست ها به مقدسات فلسطین بود.

وی ادامه داد: آنچه مقاومت انجام داد، یک اقدام پیش دستانه بود. مردم غزه چیزی برای از دست دادن نداشتند و حداکثر حق آنها ماهیگیری بود. علاوه بر این، زندانیان فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی آزارهای زیادی میدیدند و رژیم حاضر به هیچ تبادلی نبود، این ملت به ستوه آمده بود و باید واکنشی به اقدامات رژیم صهیونیست انجام میداد.

کریمخانی اضافه کرد: مجموع این مباحث، جریان مقاومت در فلسطین را به جایی رساند که راهی جز اقدام علیه صهیونیستها نبود، ابعاد این تحولات این است که پیروزی مقاومت نباید کمرنگ شمرده شود و در طول تاریخ فلسطین بی سابقه است.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیستها تصور غلطی کرده بودند که حماس سازش کرده ولی با وجود امکانات صهیونیست، نتوانست پیش بینی کند و بزرگترین شکست اطلاعاتی خود را خورد.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی مقاومت اضافه کرد: ابعاد شکست و افتضاح بزرگی بر صهیونیست‌ها ایجاد شد، اولین کاری که صهیونیست کرد، پروژه مظلوم نمایی پی گرفت و چون ابتکار عمل رسانه ای دست مقاومت بود، موفق نشدند، در گام دوم، بمباران هوایی را آغاز کردند، بمباران هوایی هیچ ارزشی ندارد، گام سوم، رجزخوانی برای عملیات زمینی است که موفق هم نشد‌ه‌اند‌، ترس از توان مقاومت در آینده در صهیونیست ایجاد شد، یکی از اتفاقات خوب این تحولات، ایستادگی در برابر جنایت‌ها است.

این تحلیلگر ارشد منطقه عنوان کرد: هرآنچه در این سرزمین اتفاق بیفتد، قطعا و یقینا پیروزی برای مقاومت است، این هزینه‌ها و اتفاقاتی که می بینید، جنبه های مادی این تحولات است، اقدامات این رژیم از سر درماندگی و استیصال است.

تحلیلگر ارشد منطقه و جبهه مقاومت اظهار کرد: طوفان الاقصی چنان شکستی برای رژیم صهیونیستی رقم زد که کسی نمیتواند این شکست را کتمان کند و این دستاورد مقاومت است.

 
 
 
 


تاریخ:
1402/08/08
تعداد بازدید:
3323
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:13
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.