جشن با شکوه نوورودان سال تحصیلی جدید

جشن با شکوه نوورودان سال تحصیلی جدید با حضور جمع کثیری از دانشجویان و والدین ایشان در سالن همایش شهید ضرغام فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد 

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ مراسم‌ جشن نوورودان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در روز پنجشنبه 1402/7/20 در سالن همایش شهید ضرغام فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

دکتر شاهانی رئیس دانشگاه ضمن عرض تبریک به میمینت قبولی در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به دانشجویان و خانواده ایشان و خیر مقدم و به همکاران و اساتید، خطاب به دانشجویان نوورود گفت:

شما در یکی از دانشگاههای برتر کشور قبول شده‌اید و این افتخار بزرگی برای شما و والدین عزیزتان است، بسیاری امکان قبولی در این دانشگاه را نداشته اند، پس توصیه میکنم قدردان این نعمت الهی باشید و از امکان تحصیل در این دانشگاه خوب استفاده نمائید.

شاهانی گفت: دانشگاه مهد تهذیب و علم است و پس برای تهذیب اخلاق و علم آموزی از این موقعیت نهایت استفاده را ببرید که علم آموزی هرگز تمام شدنی نیست. دوره کارشناسی بسیار خاطره انگیز و فراموش ناشدنی است، در این دوره دانسته‌های بسیاری را نسبت به باقی دوره‌ها می آموزید، اساتید خوبی دارید و از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

برخی از دانشجوها و خانواده ها گاهی فکر میکنند که پس از ورود به دانشگاه دیگر همه چیز تمام شده است، اینجا باید بیش از دوره دبیرستان و کنکور درس بخوانید تا موفق باشید.

رئیس دانشگاه خطاب به والدین گفت: والدین باید همچنان رصد و حمایت خود را حفظ کنند تا موفقیت فرزندانشان تضمین شود.

وی ادامه داد: باید والدین و دانشجویان در این برهه مهم زندگی خود شیوه‌های صحیح زندگی دانشجویی را بیاموزند و این شرایط جدید اجتماعی دانشجو را به روش صحیح و در مسیر علم آموزی و کسب معرفت کنترل کنند. با این روش، محیط دانشجویی در مسیر شاد و با نشاط قرار میگیرد.

شاهانی گفت: دانشجوها باید از امکانات خوب دانشگاه در حوزه فرهنگی و ورزشی بهره ببرند و در محیط خوابگاهها حتما برنامه داشته باشید و اوقات خود را بیهوده تلف نکنید و تلاش کنید دوستان خوب و سطح بالایی بیابید. ما تلاشمان این است که دانشجو پس از خروج از دانشگاه، پیشرفت مثبت داشته باشد.

رئیس دانشگاه ضمن اشاره به شرایط سخت دوران جنگ و یادکرد خاطرات آن زمان و به یاد رزمندگان و شهدا گفت:

دانشگاههای ما از همان زمان جنگ شروع به فعالیت کردند، همانطور که امیرالمومنین علیه‌السلام فرمود: العلمُ سلطان، هرکس دنبال علم برود بر دیگران مسلط میشود، لذا رهبر گرامی بسیار به این موضوع تاکید دارند، چرا که تسلط بر هرچیزی به علم وابسته است.

بنابراین میبینیم که کسانی که ما را تهدید میکردند الان خود گرفتارند و این به برکت علم و دانشگاه است.

رئیس دانشگاه در مورد اثرگذاری این دانشگاه در حوزه ملی گفت: دانشگاه ما بسیار نقش موثری در صنعت داشته و دارد و اساتید ما هم در این موضوع نقش موثری دارند، پس استفاده از دانش این اساتید و ارتباط با ایشان یاری گر شما در اتصال به صنعت است.

وی افزود: یادمان باشد برای ما از بیت المال خرج کرده اند، بنابراین تلاش کنید از این فرصت به احسن وجه استفاده کنید.

شاهانی با اشاره به مقررات آموزشی گفت:

دانشجویان در هر ترم بین 12 تا20 واحد میتوانند انتخاب کنند البته ترم یک برای همه مشخص شده...

به جهت شروع دیر هنگام کلاسها احتمالا پنجشنبه ها هم کلاس داشته باشیم.

پس هرچه باشد شما تمام وقت هم که شده باید درس بخوانید، البته از فعالیتهای فرهنگی غافل نیستیم و شما هم‌ نباشید برای نمونه اردوی مشهد برای شما برنامه ریزی شده و توصیه میکنم حتما شرکت کنید، به هر حال درس خواندن و کسب اخلاق وظیفه اصلی شماست که در کنار هم به دنبالشان باشید...

ایشان ادامه داد: در ترم یک هم بین 15 تا 17 واحد برای شما در نظر گرفته شده...

در خاطر داشته باشید؛ دانشجویانی که معدل 3 ترمشان زیر 12 باشد و سه ترم متناوب مشروط شوند، باید از دانشگاه اخراج شوند، و اگر متناوب نباشد پس از 4 ترم مشروطی اخراج خواهند شد،

البته ما انتظار داریم معدل شما بالای 17 باشد تا بتوانید 24 واحد انتخاب نمایید.

تمام دروس بالاخص دروس عملی، کارگاهها و مهارت آموزی را بسیار جدی بگیرید و در مسیر پیشرفت تلاش کنید.

دکتر شاهانی به دانشجویان نوورود توصیه کرد: توصیه من این است که فقط به دانشجویان موفق و خوب اعتماد کنید و برای مشورت گرفتن صرفا به سال بالایی بودن‌ دانشجویان بسنده نکنید.

در پایان‌نامه هم سعی کنید پایان نامه عملی ارائه دهید تا در مسیر جذب در صنعت موثر باشد.

ایشان مجددا با خطاب قراردادن والدین گفت: والدین عزیز نمرات بچه ها را رصد کنید و با آموزش دانشکده و سیستم گلستان در ارتباط باشید و همینطور پیگیر مسائل فرهنگی و اخلاقی بچه ها باشید.

شاهانی در موضوع مقررات دانشگاهی گفت: دانشگاه مقرراتی دارد که از همه مهمتر است بالاخص نظم و انضباط آموزشی و رفتاری...

لذا انتظار میرود نهایت احترام به اساتید را پیش رو داشته باشید.

مقررات انضباطی دانشگاه را حتما رعایت کنید، مثلا: یک نفر اگر‌ تقلب کند یا منشور پوشش دانشگاهی که در فضاهای مختلف دانشکده ها نصب شده، رعایت نکند با مشکلات انضباطی مواجه خواهد بود، پس مقررات انضباطی را بدانید و به دقت رعایت نمایید.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره به قراردادهای دانشگاه فرهنگیان و بورس سایپا گفت: برخی دانشجویان این امکان را دارند که در قالب این قراردادها که اخبار آن بارها در فضاهای مختلف دانشگاه منتشر شده با استفاده از شرایط درج شده در آن قراردادها از امکانات بورسیه و استخدام استفاده کنند.

دکتر شاهانی در پایان ضمن تشکر از عوامل برنامه، والدین دانشجویان و تبریک به نوورودان، به ایشان توصیه کرد: از کتابخانه های دانشگاه بسیار استفاده کنید و متکی به مراجع الکترونیکی نباشید و از سالنهای مطالعه، مراکز کامپیوتر استفاده کنید و اوقات خود را بیهوده از دست ندهید.

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین طهماسبی، مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن عرض تبریک و خیر مقدم به دانشجویان نوورود و خانواده‌های ایشان گفت:

شاید مهمترین تغییر در زندگی شما همین مرحله ورود به دانشگاه باشد، لذا باید این فرصت را قدردان باشیم و از دست ندهیم.

البته باید قدردان زحمات ویژه والدین باشیم که اگر اینجا هستیم به تلاش و محبت بی منت ایشان است.

ایشان با اشاره به دست‌نوشته شهید چمران به مادرش، خطاب به دانشجویان گفت: هرجا هستیم باید بدانیم که دل فقط با یاد خدا آرام میشود و باید به او وصل باشیم‌ که این ارتباط برای دنیا و آخرتمان ضروری است.

وی با اشاره به برنامه حوزه دانشجویی که پنجشنبه‌ها برگزار میشود و دانشجویان امکان ثبت نام در آن را دارند، گفت:

خدا در قرآن فرموده پاکان برای هم و ناپاکان برای یکدیگرند، پس اگر میخواهیم زندگی پاک داشته باشیم و همسران پاک‌ نصیبمان شود باید پاک زندگی کنیم.

طهماسبی پس از اشاره به یکی از خاطرات خود گفت: یادمان باشد فضای دانشگاه، شرایط خاص خود را دارد و بسیار ممکن است انسان تحت تاثیر جوهای مختلف باشد، پس حواسمان باشد به اشتباه جوگیر نشویم‌ و مراقب باشیم برخلاف چیز پاکی که در درونمان هست، رفتار نکنیم و در رابطه با حفظ عزت نفس شجاع باشیم و براحتی بتوانم در برابر حرف و درخواست اشتباه "نه" بگوییم.

حجةالاسلام والمسلمین طهماسبی با اشاره به کلام‌ پیامبر گفت: آدم به دین دوست خود است، پس‌ در انتخاب دوست باید بسیار دقت کرد.

یادمان باشد هر حرفی را براحتی نپذیریم و زود باور نباشیم، بسیاری از خطاها و رفتارهایی که گاهی از جوانان یا جامعه دانشجویی سر میزند به علت زودباوری است.

نکته آخر اینکه ما همت را باید بالا بگیریم و به کم قانع نباشیم، و به فقط به فکر نیازهای فردی خود نباشیم که هدفی کوچکی است، پس به فکر ساختن های بزرگ باشیم، وقتی به دیگران و اجتماع بیاندیشیم، حوزه شخصی هم ارتقاء مییابد و این وابسته به روح بزرگ است.

در نهایت از خدا بخواهیم که در دنیا و آخرت ما را یاری رساند.

در ادامه دکتر رمضانیان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ضمن خوش آمدگویی به نوورودان و والدین عزیز به توضیح فرایندهای فرهنگی و دانشجویی، امکانات و بخش های مختلف و خدمات پرداختند.

برای اطلاعات دقیق به سایت معاونت فرهنگی ودانشجویی به آدرس https://academic.kntu.ac.ir  مراجعه نمایید.

همچنین دکنر صدیقی معاون پژوهش و فناوری با توضیح فعالیت های پژوهشی و روند گرایش دانشجویان به این فضا توضیحات لازم را ارائه دادند.

برای اطلاعات دقیق به سایت معاونت پژوهش و فناوری به آدرس https://research.kntu.ac.ir مراجعه نمایید.

 
 
 
 
 
 
 
 
  
تاریخ:
1402/07/20
تعداد بازدید:
4807
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:34
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.